kom je nog in aanmerking voor zelfstandigenaftrek als je langdurig ziek bent?

als je langdurig ziek bent en je haalt de 1225 uur per jaar niet, kun je dan nog in aanmerking komen voor zelstandigenaftrek. ik kan nergens vinden of die 800 uur waarover gesproken wordt voor elke zieke of alleen voor zwangere vrouwen geld.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je arbeidsongeschikt bent en daarvoor een uitkering ontvangt, dan geldt de eerste 3 jaar voor de starters- en zelfstandigenaftrek een verlaagd urencriterium van 800 uur.

Kortom:
- alleen de eerste 3 jaar van het ondernemerschap
- mits sprake is van een uitkering