Wordt post van de Kvk en de Belastingdienst naar een postbus toegezonden?

Als je een eigen bedrijf (eenmanszaak) begint en je beschikt nog niet over een toekomstige kantoorlocatie (wat wel in een later stadium de bedoeling is), dan mag je geen PostNL postbus(nummer) opgeven bij de KvK inschrijving. Je moet sowieso dan je privé adres opgeven. Mag je dan wel een postbus gebruiken om alle post van de KvK en de belastingdienst te ontvangen?

Kortom; kan je met het nemen van een postbusnummer voorkomen dat je op je privé huisadres toch allerlei zakelijke post ontvangt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De bank verstuurt nooit naar een postbus dus zul je je afschriften van de zakelijke rekening thuis ontvangen

Het beste antwoord

Bij de inschrijving KvK kun je aangeven wat je privé-adres is en je postadres (eventueel een postbusnummer).
De Belastingdienst stuurt de post indien gewenst ook naar het postbusnummer, maar er zijn uitzonderingen: bijvoorbeeld een dwangbevel of gebruikersnaam en wachtwoord worden altijd naar het privé-adres (of bedrijfsadres) gestuurd.

Ook bij de bank kun je aangeven naar welk postbusnummer de post verzonden moet worden.
Met dank aan Deaal:
Bankafschriften zul je echter op je bedrijfsadres blijven ontvangen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kortom: je kunt met het nemen van een postbusnummer niet helemaal voorkomen dat je op je privé-adres zakelijke post ontvangt.
SimonV