De Biznerbank (een initiatief van de Rabobank) stopt met haar activiteiten. In welk perspectief moet de stopzetting worden gezien?

Het zag er in 2007 allemaal zo veelbelovend uit. De Biznerbank zou het voorbeeld moeten worden van 'De andere zakenbank' met verruimde mogelijkheden, optimale bereikbaarheid en minder kosten voor het betalingsverkeer. Er is achteraf gezien weinig van terrechtgekomen. De kosten voor het betalingsverkeer zijn in drie jaar tijd met 40% gestegen. Verder is het nooit gelukt om Bizner tot een volwaardige internetbank uit te laten groeien (b.v. geen Ideal) en dit lijkt, mede gezien het huidige besluit, ook nooit de intentie te zijn geweest. De Biznerbank heeft sinds de oprichting in 2007 zeer veel klanten weten te werven. Niets meer dan een ordinair lokkertje, want nu mag iedereen zijn rekening weer overhevelen naar de Rabobank, die zelfs Euro 0.10 durft te vragen voor elke klik die je doet om via internet je eigen zakelijke rekening in te zien.

14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"...de Rabobank, die zelfs Euro 0.10 durft te vragen voor elke klik die je doet om via internet je eigen zakelijke rekening in te zien."
Is dit waar?
Dat is me dan nooit opgevallen...
Cryofiel
14 jaar geleden
De Biznerbank heeft zeer veel klanten weten te werven? Ik heb er echt nog nooit van gehoord...
Rudolf
14 jaar geleden
Het was mij ook niet bekend, tot op het moment dat ik een oriënterend gesprek had op het kantoor van de Rabobank i.v.m. een te openen zakelijke rekening. Ik heb er weinig goede woorden voor over. Eerst wordt klanten aangespoord om te gaan internetbankieren en op het moment dat het aantal voldoende groot is proberen ze je een poot uit te trekken. De SNS-bank hanteert voor de zakelijke rekening ook dergelijke praktijken. Daar worden zgn. 'transactierapportage kosten' in rekening gebracht. Bij navraag blijken dit kosten te zijn die berekend worden voor de afdruk op je afschrift (Euro 0.07 per regel). Het zijn duidelijk verborgen kosten, want als je op de site van SNS een berekening maakt hoeveel de zakelijke rekening je per jaar kost, vind je dit nergens terug. Iedereen heeft zijn mond vol over DSB, maar mijn ervaringen daar waren beter dan bij Bizner, SNS en Rabobank.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe belachelijk!
Rudolf
14 jaar geleden
Cryofiel, de Biznerbank heeft momenteel ruim 15.000 klanten. Zie onderstaande info: EINDHOVEN - Het einde van de in 2007 met veel tamtam aangekondigde Eindhovense internetbank Bizner is nabij. De directie van Rabobank Nederland heeft afgelopen dinsdag besloten de stekker uit de financiële instelling voor ondernemers te trekken. De dochtermaatschappij van de Rabobank met 15.000 klanten wordt aan het einde van 2011 volledig geïntegreerd binnen de Rabo-organisatie, Bizner verdwijnt daarbij als handelsnaam. Bij Bizner werken 18 mensen, de bank is gehuisvest in het pand van leasemaatschappij De Lage Landen aan de Eindhovense Vestdijk. Voor de betrokken medewerkers wordt de komende periode ander werk gezocht. "De klanten krijgen het aanbod om bij de Rabobank te komen bankieren." Nieuwe klanten neemt Bizner niet meer aan.

Antwoorden (1)

Blijkbaar is het niet winstgevend genoeg. Banken moeten hun zwakke onderdelen afstoten en Biznerbank zal waarschijnlijk niet goed presteren.