Kan een familielid borg staan voor financial lease?

Is het mogelijk om een financial lease af te sluiten, waarbij een familielid of ander bedrijf eventueel borg staat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Bij financial lease bij een startende ZZP-er zonder voorafgaande jaarcijfers (blijkens jouw toelichting in de reacties) wordt meestal gevraagd om een aanbetaling.
Zo blijft het risico voor de financier beperkt tot een bedrag op of onder de dag/restwaarde van de auto, dus geen of weinig kans op verlies

In plaats van een aanbetaling kan soms ook een borgstelling worden gebruikt, maar het hangt er dan uiteraard wel af hoe inbaar die borgstelling is. Veel financiers verlangen dan een harde direct opeisbare borgstelling , zoals een bankgarantie.