Wat kun je doen wanneer je de dupe bent van het niet bezorgen van een pakket in het buitenland?

Ik heb verschillende keren pakketen verstuurd die om de een of andere reden niet aankomen, hierdoor mis ik die klanten. Voorbeeld :
Ik verstuur een pakket naar Oostenrijk en ik krijg een TNT pakketnummer. TNT draagt het over aan een Oostenrijkse bezorgdienst (DPD) en krijgt het pakket hierdoor een nummer van die dienst. Omdat de mensen die het pakket krijgen niet thuis zijn, krijgen ze een briefje om het af te halen. Nu komt het het TNTnummer is niet geldig alleen DPD nummer om het pakket af te halen. Ik TNT bellen om het nummer te vragen, die hadden ze niet en mogen het niet doorgeven. Moet formulier invullen, heb ik gedaan maar antwoord was dat ze geen nummer konden achterhalen. Pakket is hierdoor wel teruggekomen maar nooit mijn klant bereikt en daardoor mijn klant ben kwijtgeraakt. Wel een vergoeding van het pakket. Dat is meerdere malen gebeurd en ik ben afhankelijk van een bezorgdienst. Ik heb hun aangesproken op de protocollen die ze hanteren, lijkt nergens op. Ik gebruik ook DHL en dat is hetzelfde laken pak. Ik maak hierdoor zorgen van wie is nu goed en kan ik van op aan. Niemand dus. Ik maak ook wel eens fouten, maar dit zijn standaard procedures en mogen niet fout gaan, dit is slordig of nonselant.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nonselant moet nonchalant zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
Als het echt klanten gaat kosten zou ik eens wat offertes bij verschillende koeriersbedrijven aanvragen, en kijken of dat beter gaat

Antwoorden (2)

Als jouw klanten pakketten niet op komen halen, is dat echt hun eigen fout.

Pakketdiensten zoals TNT en DHL heb ik zeer goede ervaringen mee, ook met zeer lange afstanden (bv naar Kenya of latijnsamerika). Je moet uiteraard wel 'international signed for' gebnruiken: De ontvanger moet tekenen voor ontvangst. Bij mij is er nog nooit iets op die manier niet bezorgt wat correct geadresseerd & gefrankeerd was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is vreemd te horen dat deze nummers niet te achterhalen zijn of dat ze niet doorgegeven mogen worden. Wat je aan deze standaard procedures kan doen weet ik niet.
Ik weet wel dat ik laatst een pakket via Kiala heb verstuurd. Je brengt het dan naar een kiala afleverpunt en maakt gebruik van de dpd pakket shop. Die sturen het op.. de hele verzending loopt dan via DPD. Het nummer blijft traceerbaar op die manier en wordt dan dus niet omgenummerd. Ze leveren gewoon op het aflever adres af of op een kiala afleverpunt.
Zwitserland staat niet in de standaardlijst maar ze verzenden er wel naartoe. Voor info moet je dan bij het kiala verzendpunt zijn.
Ik hoop dat u hiermee verder kunt komen.

Toegevoegd na 16 minuten:
Bijkomend voordeel is dat ze veel goedkoper zijn dan TNT. Ze werken met afmetingen en niet met gewichten.