Ik ben een student hbo en ik wil een eigen bedrijf oprichten. Ik ben bezig met het business plan. Waar moet ik beginnen met het uitvoeren ervan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je plan echt af is en je van mening bent dat het haalbaar is, dan ga je eerst aan de slag met de formele zaken. Bijvoorbeeld een btw-nummer aanvragen, inschrijven bij het kvk enz. Als je een website nodig hebt, maak je website. Met andere woorden, zorg ervoor dat je 'winkel' klaar is als je klanten komen. Dus niet dat als je je eerste opdracht/klant hebt je nog allerlei dingen moet regelen of kopen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tenzij het regelen of inkopen van zaken juist hetgeen is dat je aan gaat bieden. :-)

Toegevoegd na 33 minuten:
Als je iets wilt laten fabriceren, is het altijd handig om naar patenten en dergelijke te kijken. Heb je al een prototype gemaakt? Het kan geen kwaad om te kijken of je het in nederland kunt laten maken (zowel het prototype als het uiteindelijke product). Er zijn bedrijven die dit doen. Daarnaast is het in vaak handiger om het eerst in de buurt te laten produceren. De eerste runs van een product gaat meestal in kleinere aantallen en daarnaast kun je meer invloed uitoefenen als het dichtbij is en je hebt minder last van een taal/cultuurbarriere. Er zijn diverse bedrijven in Nederland die je ook kunnen begeleiden in het proces (natuurlijk niet gratis, zie bron 2). En in de laatste bron, een website die allerlei handige sites en tips hee.t
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké, ik zat eerder te denken aan een dienstverlenende onderneming of een onderneming die producten van derden verkoop.