Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel BTW betalen over 2ehands kleding?

Ik ben net gestart met mijn onderneming. Maar op 1 vraag vindt ik maar geen antwoord. Van een kennis die ook 2ehands kleding deed hoorde ik dat je daar maar 6% over moet afdragen. Maar dat lijkt mij raar ik dacht 21 % heb ik gelijk of zit ik fout?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Kleding valt onder het hoge (=21%) tarief, ook als het om 2e hands kleding gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moet ik het dan berekenen als 30 - 21 % btw of als 20 inkoop verwachte winst 10 en dan over de 10 euro of de 30 ( 20 + 10? ) dus over het hele bedrag of alleen de winst marge in dit geval dus 10 euro.
teusvh
10 jaar geleden
Is het bovenstaande wel correct? Als je koopt van een particulier kan die geen BTW in rekening brengen, dus mag je het ook niet aftrekken. Dat betekent dat je de volle mep BTW over de verkoopprijs moet afdragen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat hangt er vanaf of de inkoop van een particulier is of niet. Normaal verreken je met de belastingdienst je ontvangen btw met je betaalde btw. Bij inkoop van een particulier heb je geen btw verrekening. Dan is de margegoederenregeling van toepassing. Zie onderstaande link. http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/bijzondere_regelingen/margeregeling/margegoederen/

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding