Beïnvloed het je keuze voor een bedrijf als zij wel of geen eigen foto's hebben?

Dit met het oog op mijn eigen bedrijf. Momenteel heb ik foto's via Photolia (soort van stockfoto bedrijf) gekocht, maar heb in overweging eigen foto's te laten maken. Nu is het dus de vraag of het wel of niet uitmaakt of je eigen foto's hebt of via een stockfoto bedrijf foto's koopt en hier een licentie voor aanvraagt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb dan trouwens wel voor ogen dat de foto's worden gemaakt door een professionele fotograaf.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor de klant is het moeilijk te bepalen of het wel of niet je eigen foto's zijn, zolang je op de niet-eigen foto's geen medewerkers hebt staan die helemaal niet bij je werken. Of een bedrijfsruimte die in geen enkele zin op dat van jou lijkt.

Vaak zijn de foto's die je op dergelijke bedrijven kan kopen heel professioneel en aantrekkelijk. Dit is erg moeilijk te toppen met een huis-, tuin- en keukencamera'tje...

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zie net dat je het door een fotograaf zou laten doen met een goede camera.
Mooie foto's van je eigen bedrijfsruimte zijn natuurlijk wel het meest indrukwekkend, lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het moeten in iedere geval goede foto's zijn.

Eigen foto's vind ik overtuigender, mits ze goed zijn.
Met slechte foto's schiet je niets op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar dan wel goede foto's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat beïnvloed de keuze niet.
Uitstraling en daarna vooral klantvriendelijkheid is véél belangrijker. En de gemiddelde potentiële klant weet eigenlijk nooit (tenzij ie op onderzoek uitgaat) of 't nu een stockfoto was of niet. Trouwens ook in dat geval gaat 't toch om professionele fotografen - dus er is eigenlijk uiterst weinig verschil.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voorbeeldje van wat betreft klantvriendelijkheid:
Na een offerte die niet doorging, belde een bedrijf kwaad op - dat er niet verder was onderhandeld na de eerste ronde, etc. Ja, hij was echt kwaad en ook gewoon beledigend. Dat bedrijf komt dus nooit meer in aanmerking voor een nieuwe offerte - ze kunnen de pot op.

Of 't bedrijf dan een lelijk of mooi logo of folder heeft of niet, maakt dan allemaal niks meer uit - want je weet hoe ze in werkelijkheid met de klanten omgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's allemaal uitstekend! En prima voor jouw bedrijf.
Maar kwaad en beledigend worden (zoals in mijn voorbeeld) is uit den boze.