Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

krijg je normaal gesproken in de detailhandel op zaterdag na 6 uur dubbel betaald?

Ik werk sinds een half jaar in een winkel waar we wenskaarten, lectuur en sigaretten verkopen alleen hebben we komende zaterdag een markt op het winkelcentrum (1 per jaar) en dan moet ik tot 22.00 savonds werken is het na een bepaalde tijd dan dubbel betaald?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
906

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dubbel sowieso niet, maar je kan je cao boekje er eens op na lezen, of je contract, of daar iets in staat over overwerk, want dat is het in dit geval.
Ook in de detailhandel wordt er meestal niet meer dubbel betaald op zon- en feestdagen, dat is sinds de invoering van de koopzondag sterk verminderd. Voor avonduren geldt alleen een hoger tarief, als dat vermeldt staat in je contract of cao.
(wat denk ik niet het geval zal zijn, aangezien koopavonden ook 's avonds plaatsvinden). Wat je wel hoort te krijgen is een vergoeding voor een maaltijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding