Kan ik met een Aov uitkering uit eigen arbeid ander werk doen met behoud van uitkering?

Ik heb momenteel een aov uitkering voor eigen arbeid en ben hiervoor 80% arbeidsongeschikt! Graag wil ik ander werk doen met behoud van deze uitkering ...is dit mogelijk?of mag ik maar 20% procent werken?
Graag antwoord.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Vermoedelijk bedoel je "beroepsarbeidsongeschiktheid"?

Uiteraard mag je meer werken dan die 20%, maar daardoor kun je - afhankelijk van sommen of schadeverzekering en de van toepassing zijnde voorwaarden - worden gekort op je uitkering of kan zelfs het a.o. percentage worden aangepast of beoordeling deels op passende arbeids plaatsvinden.

Beste advies: overleg dit gewoon met verzekeraar en de arbeidsdeskundige. De meeste verzekeraars willen omscholing of ander werk graag stimuleren en sommigen zijn zelfs bereid daaraan mee te betalen.