Hoe kan ik misbruik voorkomen van sampling?

Sinds 2,5 week heb ik mijn eigen (massage)olie lijn met een eigen label. Momenteel heb ik verschillende acties uitgezet al voor de naamsbekendheid én 1 van mijn doelgroepen zijn collega masseurs / natuurgeneeskundigen etc. Nu heb ik geen oneindig budget voor mijn nieuwe lijn te promoten, maar wil ik wel graag de potentiële afnemers een sample pakketje sturen met wat etherische oliën en basisoliën. Echter weet ik ook; alles wat gratis is, willen mensen altijd wel hebben. Ik heb maximaal 35 pakketjes klaar liggen, dus een run erop is ook niet handig en wil dus vooral de mensen/ondernemers bereiken die daadwerkelijk de overweging hebben om bij mij af te nemen. Kortom: hoe kan ik misbruik van de sampling voorkomen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wij gaven in het verleden ook veel weg aan samples. Op een gegeven moment zijn wij een (kleine) vergoeding hiervoor gaan vragen. Het bleek toen dat de mensen die er niet voor wilden betalen eigenlijk geen interesse hadden. Terwijl we bij diegenen die wel wat wilden betalen uiteindelijk een veel hogere succesrate behaalden. Gratis producten belanden vaak in de kast of een stoffig hoekje. Deze methode behoeft natuurlijk wel wat lef.

Je kan het pakketje gebruiken om de klant over de streep te trekken. Je gaat gewoon een verkoop gesprek aan. En wanneer je hebt het gevoel dat ze wel willen kopen , maar niet durven. Die zijn dan perfect voor de sampling.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100