Hoeveel btw zit er over een webdienst?

Ik verkoop een webdienst op internet, gebruiker krijgt kort gezegd een soort back-up ruimte op een server. Deze dienst kan zijn voor 1 maand, maar kan ook voor 1 jaar worden afgesloten. Welk BTW-tarief moet ik de gebruiker doorberekenen?
Ik denk zelf 21%, maar wil het zeker weten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

De diensten die je aanbiedt vallen inderdaad onder het hoge btw-tarief (21%). Er zijn slechts een beperkt aantal diensten waarvoor het lage btw-tarief geldt. Een overzicht daarvan staat op onze website: http://bit.ly/WSZ7e8

Met vriendelijke groet,

Stan
Webcareteam Belastingdienst
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

21% inderdaad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het hangt af van het soort dienst maar soms ook van de afnemers

Hoofdregel: uit de informatie van de belastingdienst blijkt dat deze activiteiten niet onder BTW vrijgestelde prestaties of het lage BTW tarief vallen, dus is hierop het 21% tarief van toepassing

Uitzonderingen: bij levering aan buitenlandse EU ondernemers die zich met BTW nummer kunnen identificeren wordt de BTW verlegd. Jij rekent dan geen BTW, die draagt de ondernemer zelf af in eigen land
Ook kan jouw dienst vrijgesteld zijn van BTW als jij je richt op een specifieke zakelijke doelgroep zoals Agrarische ondernemers.