kan je als bedrijf jou klanten hun verzekering de kosten laten betalen?

Hallo,

ik wil ooit een eigen bedrijf beginnen, het bedrijf is als volg:

Klanten die autoschade of pech hebben en stil staan op de weg, wordt door ons opgehaald (aanhanger) en door ons gemaakt en vervolgens weer terug gebracht naar de klant.

Kunnen wij als bedrijf de verzekering van de klanten hiervoor laten opdraaien?. Of moet de klant zelf betalen?

Het lijkt een beetje op de ANWB, alleen die fixen je auto niet bij hevige schade.

Bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, die slepen je naar de garage.... wat is het verschil? Verder: hoe bepaal je hoeveel mensen je 'aankan'? Wat doe je als opeens 3 mensen tegelijk met pech staan en jou bellen en wat doe je als er wekenlang geen pechgeval is?
ronron1212
10 jaar geleden
Rijkswaterstaat haalt de auto's die in de weg staan of panne hebben van de weg.
ronron1212
10 jaar geleden
Met Rijkswaterstaat hebben die een contract gezien op blik op de weg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad zoals ronron zegt, rijkswaterstaat haalt mensen met pech van de weg, zij zijn namelijk verantwoordelijk voor de veiligheid. Wat betreft de vraag die hier gesteld wordt; Volgens mij gaat niet elke verzekeraar akkoord met een reparatie bij een willekeurige garage. Je doet er dus goed aan om bepaalde certificaten/garanties te hebben als garage eigenaar en met verzekeraars contact op te nemen of zij hun klanten bij u kunnen laten komen voor reparaties.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Net als dat verzekerings maatschappijen contracten hebben met Rijkswaterstaat voor de berging, hebben ze ook contracten met schade herstellers. In deze business kom je moeilijk er in, aangezien je wel moet voldoen aan het aanbod en dat zal lastig zijn als starter. Sowieso hebben die bedrijven prijs afspraken waar je als starter niet niet kan concurreren. Wat er over blijft is deze dienst aanbieden voor de wa klanten, die schade zelf moeten bekostigen. Maar de gemiddelde garage bied dat ook al jaren aan, stukje service om klant z'n auto op te halen bij schade. Voor pech gevallen ben je qua reparatie kosten sowieso niet verzekerd..
ronron1212
10 jaar geleden
Voor het wegslepen door Rijkswaterstaat zijn geen contracten met verzekeringsmaatschappijen dit is voor de automobilist gratis.
ronron1212
10 jaar geleden
De kosten zijn voor Rijkswaterstaat.

Antwoorden (1)

Ligt aan het soort verzekering. Als de klant alleen WA verzekerd is, zal hij zelf voor de kosten moeten opdraaien.
Overigens, verzekeringen keren in het algemeen alleen uit bij schade, en niet bij technische storingen (panne), maar hoe meer je betaalt voor een verzekering, hoe meer er gedekt wordt.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"maar hoe meer je betaalt voor een verzekering, hoe meer er gedekt wordt" Daar zou ik niet blind van uit gaan