Er is aangifte wegens internet oplichting gedaan tegen me wat moet ik nu doen?

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen maandag we webwinkel moeten annuleren omdat ik o.a. te veel verlies heb gedraaid. Ik heb alle orders moeten annuleren en heb de klanten beloofd dat ik ze het betaalde bedrag zo snel mogelijk terug betaal via me salaris dat ik ontvang.

Nu kreeg ik rond 16:49 een E-mail van meldpunt Internetoplichting met daarin het onderstaande inhoud:

De politie heeft op 28-09-2013 een aangifte van mogelijke internetoplichting ontvangen, waarbij uw e-mailadres en/of bankrekening is genoemd in relatie tot de melding. Deze aangifte kan voor het Meldpunt Internetoplichting aanleiding zijn om een strafrechtelijk onderzoek te starten, zeker wanneer wij meerdere aangiftes ontvangen. U krijgt hierbij de gelegenheid een eventueel conflict op te lossen. Als het conflict wordt opgelost, kan de aangever de aangifte bij de politie intrekken.
Het Meldpunt Internetoplichting van de politie

Mij vraag is nu welke stappen kan ik nu ondernemen want ik meen echt wat ik zeg ik ben geen oplichter en ik doe me best om de klanten terug te betalen. en ik vel me hier niet echt prettig bij.

Ik hoop dat iemand me geloofd en me kan voorzien van wat tips van wat ik nu moet doen want ik heb echt geen zijn dat de Politie hier voor de deur staat.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Meld je bij de politie, en zorg dat je de gedupeerde zo snel mogelijk schadeloos stelt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voordat je je bij de politie meld ,moet je er in elk geval ervoor zorgen dat je kunt aantonen dat je niemand wil oplichten.
Maak een sluitend overzicht van alle gedupeerde.
Schrijf alle gedupeerde aan waarin je uitlegt waarom je niet kunt leveren, ondersteun dit met bewijzen.
Stel direkt een (terug)betalingsregeling voor zorg ervoor dat deze realistisch is en houd je vervolgens eraan.
Neem een gespecialiseerd advocaat in de arm als de schade zo groot is dat je er niet uit komt zonder rechtshulp.