Betalen van tenminste kilometervergoeding?

Voor een (waarschijnlijk) toekomstige nieuwe baan, heeft de werkgever mijn gevraagd , ( verplicht) 2 dagen mee te lopen met een werknemer van hem. Dit is vanaf mijn woning in totaal 500 km. Aangezien ik in de ww zit is dat een volle tank benzine €90,00. Dit is voor mij een vermogen. Stel dat dit meerdere malen gebeurt heb ik niet meer te eten. Maar voor mijn toekomst zegt men dan is het een investering.
Is het alleszins redelijk dat daar een vergoeding tegenover staat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het is niet meer dan redelijk dat er een vergoeding gegeven wordt,niet alleen voor de km. maar ook voor de twee dagen werk.aangezien u in de ww.zit,mag u zonder goedkeuring geen gratis werk doen,u bent dan niet beschikbaar voor eventueel aangeboden werk.uw toekomstige werkgever betaalt u de twee dagen +onkosten en u moet melden dat u een baan hebt van twee dagen in de week aan de ww instantie.
alle andere optie`s gratis meelopen en geen vergoeding is uitbuiterij,en bij zo iemand wilt u ook in de toekomst niet werken.
10 jaar geleden
niko
10 jaar geleden
zeker weten.