Welke (computer) programma kennis is essentieel voor een managment functie?

Ik ben bezig een bedrijf (eco minimarket en geitenboerderij) in Chile op te zetten. Deze wil ik samen met mijn vriendin gaan runnen. We hebben al een accountant, maar nu vroeg ik me af wat er in de managersrol zoal op je af komt en welke computerprogramma kennis essentieel is.

Voor alle duidelijkheid: Boekhouden zal dus niet mijn rol zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Binnen office wordt veel gedaan. Word en excel, maar ook powerpoint voor presentaties.

Als je een goed kopere versie wilt (gratis zelfs) dan kun je open office gebruiken hiervoor.

Wat komt er als manager op je af? Je moet in kunnen spelen op veranderingen in de markt. Je moet met mensen om kunnen gaan en bij problemen de knoop durven door te hakken. Je moet zorgen dat de processen goed doorlopen. Zorgen dat de bestellingen voor de minimarket op tijd binnen zijn en voldoende, maar niet te veel voorraad. Het begrip "manager" is enorm groot en kan voor vele weer een andere inhoud zijn, maar globaal genomen is hij er om de faciliteren en processen door te laten lopen zonder teveel storing.