Eerst een keuze maken in welk land je wilt beginnen. Vergeet China even voor het gemak.
Daarna een plan van aanpak maken.

Inhoudsopgave

Management samenvatting
Introductie
Projectopdracht
Aanpak
Projectinrichting en voorwaarden
Plannen
Kwaliteitsborging
Overige plannen
Bijlagen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zelf zou ik beginnen met het opbouwen van een startkapitaal(tje).
En m'n Chinees even bijspijkeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankje Loenie.
En inderdaad, een hele goede tip.
Er zijn zóveel dingen die je moet uitdenken alvorens je naar Azië verhuist...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chinees is misschien niet zo handig als je in India wil gaan wonen, of in Japan. Dat is ook allemaal Azië.
Verder een goed antwoord hoor. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je, Dounja.
Dat Chinees was ook bedoeld als een grapje.
Je begint met eens heel goed op een rijtje te zetten wat daarbij komt kijken qua:

-Financien, je baan opzeggen, emigreren, huis daar laten bouwen/verbouwen tot B&B, nieuwe inkomsten generen
- Marketing, hoe ga je mensen naar jouw b&b toekrijgen? Er zijn veel meer hotels, B&Bs en dergelijke in de buurt, dus hoe komen mensen bij jou uit
- Familie/vrienden. Gaat je eventuele gezin mee, blijven ze hier, hoe ga je daarmee om.
- Oude dag. Pensioen, ziektekosten, ziekenhuizen enz zijn in veel aziatische landen veel slechter geregeld dan hier. Denk er vooraf overna hoe je dit gaat regelen. Als je na 10 jaar terug naar Nederland gaat heb je een enorm pensioen gat.
-Welk land wil je heen? Wil je juist in een heel toeristisch gebied zitten of juist niet enz enz enz.

Maak een plan met zoveel mogelijk details ingevuld en kijk dan of het gaat lukken. Hou ook rekening met tsunamis, typhoons, aardbevingen en andere ongelukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In landen zoals Thailand kan je vaak voor vrij weinig geld een zaakje beginnen. Het grootste probleem zijn de vergunningen.

Ik zou beginnen bij het nagaan WAAR in Azie je iets wilt hebben. Dan bij bv de ambassade welke vergunningen en visa je nodig hebt. Daarna kan je je gaan orienteren op waar specifiek in dat land je iets zou willen. Daarheen om te kijken of er geschikte locaties zijn.

Voor een BB is het belangrijk dat je wel gasten krijgt. Let er dus op dat er attracties in de buurt zijn (Zon/Zee/Strand/Cultuur/...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou eerst zorgen voor startkapitaal en een duidelijker plan voor waar je dit wilt gaan doen. Azie is groot.

Dan zou ik me verdiepen in de regels van het betreffende land mbt het opzetten van bedrijven. Dan de aanschaf van een pand, het eventuele verbouwen.
Kijken waar en hoe je je B&B bekend wilt maken.

Denk er wel aan dat je veel concurrentie met niet al te duren hotels hebt in die regio. Dus je tarieven kun je niet te hoog stellen.

Succes in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even naar de Kamer van Koophandel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ken het land, cultuur en gebruiken.
Weet hoe de bureaucratie in elkaar steekt in dat land.
Maak een businessplan / marketing/begrotingsplan.
Bouw/constructie plan.

Maak de taal van het land eigen, Zorg voor beëdigd vertaalde documenten. Eventueel een advocaat.

Altijd jezelf controleren en laten controleren of je het wel goed doet.

Ook tegenvallers incalculeren. (Kan ook financieel zijn).