Hoe kan je met je eigen zaak meedoen aan de carnavalstoet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Poet
10 jaar geleden
Bel de lokale carnavalsvereniging. Die organiseren het vaak

Antwoorden (2)

Door je aan te melden bij de organisator van die bepaalde carnavalsstoet
en daar dan te horen wat de voorwaarden zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In mijn woonplaats - en vele andere- hebben ze daarvoor de zogeheten reclameoptocht. Het tarief om erin mee te doen, is anders dan het inschrijfgeld voor de gewone optocht, het ligt een stuk hoger.

Zo geldt in een grote gemeente in West-Brabant:

Voor deelname aan de Reclame optocht gelden de volgende tarieven:
"A. Voor een personenauto of ander motorvoertuig, dat resulteert onder
de categorie B E (rijbewijs)
€ 80,00
B. Extra kosten voor een aanhangwagen of caravan
€ 50,00
C. Voor een vrachtauto, bus of ander motorvoertuig dat resulteert onder
de categorie C (rijbewijs)
€ 140,00
D. Loopgroep categorie D
€ 70,00
De genoemde prijzen zijn exclusief 21 % B.T.W."

In mijn woonplaats trekt die reclamestoet voor de 'gewone' optocht uit. De meeste bedrijven maken er -naar mijn mening- niet veel van. Gewone voertuigen met bestickering of reclameborden, aangekleed met carnavaleske prullaria.

Misschien is het reclameeffect veel groter als je een complete praalwagen sponsort. Zo'n groep kan dan op de wagen een flink bord aanbrengen waarop de naam van je bedrijf staat. Wellicht houd je er ook nog een aantal klanten aan over, uit die groep.
Computoon