Ik ga parttime werken en wil daarbij ook zzp-er worden, hoe gaat dat in zijn werk?

Binnenkort moet ik noodgedwongen mijn vast werkplek verlaten omdat het bedrijf waar ik werk haar deuren gaat sluiten.
Ik heb een nieuwe baan gevonden (oproepbasis voor waarschijnlijk min. 12 uur per week, theaterseizoen). Ik wil hiernaast een "eigen bedrijf"opstarten vanuit thuis.
Verhuur van themakisten omdat er weinig in onze buurt te halen valt leek mij dat een gat in de markt.
Eigen geld is geen probleem, ik heb geen lening nodig.
De vraag is : hoe betaal ik mijzelf?...is alle winst een soort van 'loon".?
En de volgende vraag: Hoe betaal ik "mijnzelf" terug want de lening is van onze prive rekening natuurlijk.
Nu de laatste vraag: Ik zal dit allemaal zelf kunnen doen, geen personeel nodig. Is de beste rechtsvorm im mijn geval een VOF (zzp)?
Alvast bedankt voor de reacties!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

De vorm waarmee je de inschrijving bij de kvk doet is gewoon eenmanszaak. Alles wat je als winst haalt is inkomen en zal ook onder de inkomstenbelating vallen.
ronron1212
10 jaar geleden
Beste, zelf heb ik in het verleden ook met al deze vragen rond gelopen. Wat mijn toen enorm heeft geholpen is een afspraak maken met de KVK, hier kun je antwoorden krijgen op alle ondernemers vragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag ook advies bij een administratiekantoor. Die kan je adviseren m.b.t. De willekeurige afschrijving.