Is een pensioenvoorziening een operationele of financiële activa?

Ik vraag mij af welke posten er allemaal tot de operationele activa behoren bij de jaarrekeningen. Echte benamingen aub.

11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een pensioenvoorziening is een langlopende verplichting en die staat m.i. aan de passiefzijde.

Antwoorden (2)

Dat is een Financiële vaste activa.
ronron1212
11 jaar geleden
Drepolli
11 jaar geleden
U bedoelt vast passiva, maar bedankt het is zo dat op mijn tentamens de ene keer het wel als operationeel gezien wordt en de andere keer niet. Maar goed ik vraag mij af of die maker het wel snapt, iig bedankt!
Een pensioenvoorziening is een langlopende verplichting en die staat m.i. aan de passiefzijde.
Dat geldt trouwens voor alle voorzieningen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Drepolli
11 jaar geleden
Herstructurering is operationeel