Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar vul ik mij mijn "winst uit onderneming" in bij belastingaangifte?

Ik ben zzp-er en verdien daar mijn geld mee.
Btw enzovoort is duidelijk, maar waar vul ik mijn winst uit onderneming in?
(het gaat om 2010 en ja, ik ben er een beetje laat mee)

In het standaard aangifte programma, kan ik het wel bij "loon" of bij "inkomsten uit overig werk" invullen. Daar heb ik het vorig jaar ingevuld, verder niks over gehoord, maar daar hoort het dus niet te staan.
Ik weet bijna zeker dat ik een ander programma of formulier nodig heb, alleen kan ik dat nergens vinden.
Morgen ga ik ze bellen, maar ik heb het gevoel dat ik iets simpels over het hoofd.

http://belastingdienst.nl/zakelijk/inkomstenbelasting_voor_ondernemers/

Op mijn eigen pagina voor ondernemers kan ik alleen de Btw afdracht doen.

Toegevoegd na 1 uur:
Niet te moeilijk denken, het gaat alleen om die aangifte.

Ben een maar "simpele" zzp-er. (belasting technisch)

Eén excel-sheet inkomsten en een paar sheets kosten.
Geen investering, geen leningen, geeneens een balans.
Verder alleen zelfstandigen en startersaftrek.

Toegevoegd na 17 uur:
Aan de telefoon konden ze weinig vertellen, het kwam er op neer dat ik gewoon als particulier aangifte moest doen.

Toch maar langs een regiokantoor gegaan (dat is voor mij vlak bij)
Daar kreeg ik meer informatie:
Als "kleine" ondernemer met een winst onder de 21.000,- mag/moet ik als particulier aangifte doen en mijn winst bij "inkomsten uit overig werk" invullen.

Wat ik niet heb gevraagd is waar ik dat had kunnen vinden. Dus als iemand weet waar dat staat? Vooral van die 21.000.-

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je voor de BD als ondernemer gezien wordt, dan moet je een aangiftebiljet voor ondernemers gebruiken en niet de standaard. Maar je zou deze inderdaad op je persoonlijke pagina vd BD moeten zien. Ik zou even bellen met de BD.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden