Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mezelf inhuren bij een verbouwingen icm een bouwdepot?

We hebben een bouwdepot en gaan ons huis verbouwen. Ik heb een eigen bedrijf eenmanszaak als bouwkundige. Mag ik mezelf een factuur sturen voor tekenwerk om zo geld van het depot te halen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja dat mag. Maar wat ook mag en zelfs moet is het afdragen van de btw die in de factuur begrepen zit. Dus eigenlijk kost de opname je 19/119 van het bedrag wat je opneemt. Dure grap. En de btw vervolgens aftrekken is er niet bij, want je reikt deze uit aan in feite een particulier.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Een eenmanszaak heeft geen eigen rechtspersoonlijkheid. Dat ben je dus zelf. Met jezelf kun je geen contract sluiten, en dus kun je aan jezelf ook geen nota sturen.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje, daar zat ik ook aan te denken.. Maar mijn vriendin kan ook gebruik maken van het bouwdepot, Kan ik het wel naar haar factureren?.. Ik val onder de KOR en hoef geen btw af te dragen(zeer klein bedrijf)
Dus is het misschien wel een oplossing
teusvh
11 jaar geleden
Lijkt me van niet. Als het bouwdepot op beider naam staat maakt dat de situatie niet anders. En dat is ook de bedoeling van de regeling: dat je het depot niet gebruikt voor wat je 'zelf' doet.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding