Hoe kan ik de belasting aangeven van iets wat ik heb ingekocht via aliexpress.com maar geen factuur van heb?

Ik koop dingen in via aliexpress.com en verkoop het vervolgens. Ik wil hier echter een bedrijfje van maken. Hoe kan ik deze ingekochte producten aangeven bij de belasting? Ik heb wel een afschrift op mijn credit card iedere keer als ik iets inkoop dus wellicht dat ik dat kan gebruiken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Beste unseen,

Leuk om te horen dat je een bedrijfje wilt starten. Het is wel van belang dat je het bedrijfje vanaf het begin goed opstart zodat er geen misverstanden ontstaan. Er komen een aantal dingen kijken bij het starten van een onderneming (http://bit.ly/LOl1UF).

Als jij je inschrijft bij de Kamer van Koophandel, ontvang je van de Belastingdienst een btw-nummer. Pas als je in het bezit bent van je btw-nummer, dan kun je de btw aftrekken.
Ook heb je dan recht op de fiscale voordelen die er zijn voor startende ondernemers.

Ga eens naar een startersavond. Dit is een voorlichting die georganiseerd wordt door de Belastingdienst in samenwerking met de Kamer van Koophandel. Er wordt ingegaan op het ondernemerschap en de fiscale voordelen die jij als ondernemer hebt. Er is ook een voorlichting bij jou in de buurt (http://bit.ly/P4lRBu).

Let op: vraag wél om facturen bij je leveranciers want die heb je nodig om je kosten af te kunnen trekken.

Als je meer vragen hebt, dan kun je deze op het forum stellen.

Pim
Webcareteam Belastingdienst