Hoe kan ik als student vormgever geld verdienen?

Ik ben een student op het MBO, maar ik kan wel al bepaalde dingen doen waarvoor ik een leuk zakcentje kan verdienen. Ik zie mensen in mijn omgeving die een portfolio website hebben en visitekaartjes hebben, en voor anderen websites maken.

Mijn concrete vraag dus:

Ik kan grafisch vormgever en websites maken en zou graag een beetje reclame hier en daar willen maken, mensen mijn visitekaartje aanbieden en dan een bepaald bedrag vragen voor het maken van websites, logo’s, folders, etc.

Het dichtste dat ik kwam voor een oplossing was dus een KvK/Eenmanszaak/ZZP. Maar dan zie ik een uren criterium, en dan zie ik bij de ene website staan dat je dat moet halen en dan bij de andere website dat het alleen is voor de fiscale bonussen. Maar ik wil gewoon het recht hebben om dingen te maken voor anderen tegen een vergoeding, zonder problemen of hoge kosten als ik in een heel jaar bijvoorbeeld helemaal niets gemaakt heb/geen klanten heb gehad.

Heeft iemand advies voor mij met bron(als het beschikbaar is).

Groeten,

Patrick

PS. Ik ben al verschillende keren bij KvK geweest, en verschillende keren afgezet door het verhaal: Kijk maar op de website, kom naar onze 40 euro bijeenkomst aan de andere kant van het land. Maar ik zoek echt iets wat het beste zou werken voor mij

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Let erop dat je niet teveel bijverdient. Dat gaat je, wanneer je teveel inkomsten hebt aan het einde van het jaar, problemen opleveren met de IBG. http://www.duo.nl/particulieren/studiefinanciering/sfho/bijverdienen.asp

Antwoorden (1)

Je hebt dus al allerlei informatie, maar je zoekt "echt iets wat het beste zou werken voor jou".
Maar helaas kennen wij jou niet, dus wij weten niet wat het beste zou werken voor jouw.

Ik zou zeggen: gewoon beginnen.
Gewoon visitekaartjes maken, gewoon overal ophangen en aanbieden, gewoon veel reclame maken voor jezelf en gewoon aan het werk......als je het geluk hebt om opdrachten te krijgen.
Dat hoeft in het begin allemaal niet geformaliseerd te worden. Je moet zelf je portfolio samen stellen, zodat je iets hebt om te laten zien. Maak een website, een blog, een facebookpagina, doe de gratis cursus "marketing door social media" etc etc. en ......gaaa aan het werk!

Houd wel je inkomsten en uitgaven bij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar zou ik dan geen problemen krijgen met de belastingdienst om het feit dat ik geld krijg voor een dienst? Of valt dit reuze mee?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ah oke. En hoe zit het dan met mijn naam? Ik heb een mooie naam bedacht, kan ik het wel bij KvK registreren zodat die naam wel vast staan? Of kom ik dan dus echt in de bedrijvenwereld? (waar ik dan dus niet in wil wezen, aangezien ik het zou doen zoals hierboven beschreven is door MomoPoyolo)