Ik wil samen met twee anderen een VOF starten. Voor ondernemersaftrek geldt een urencriterium. Kunnen wij deze 1265 uur verdelen over ons drieën?

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/winst/inkomstenbelasting/inkomstenbelasting_voor_ondernemers/voorwaarden_urencriterium

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hallo,

Per vennoot moet je kijken of hij/zij voldoet aan de eisen van ondernemerschap. Dus elke vennoot moet aan het criterium van 1225 uren voldoen om in aanmerking te komen voor de ondernemersregelingen.

Zoals je op onze pagina waar je naar linkt kunt lezen, zijn er uitzonderingen voor bepaalde uren die je niet mag meetellen voor het urencriterium, maar verder tellen alle uren die je in de VOF steekt, mee.

Ronald
Webcareteam Belastingdienst
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het aantal uur dat jullie in de VOF steken, kun je aantonen met de urenadministratie die je als ondernemer moet bijhouden. Wat er allemaal hoort bij je administratie als ondernemer lees je hier: http://bit.ly/Mrp603 Anoek
Webcareteam Belastingdienst