Kan ik erotiek reclame via de post versturen?

Hallo,

Als ondernemer heb ik o.a een erotische webshop, af en toe heb ik leuke acties waarmee ik klanten op de hoogte hou per email. Echter is post via de brievenbus effectiever maar het volgende.

Kan ik, en voornamelijk; zullen klanten waarderen dat je een actie, promotie code via de brievenbus gaat versturen. Klanten bestellen hun producten ook op dat adres, zal een brief met leuke aanbieding dan gepast zijn, ja of nee?

Zijn er ondernemers die hier ervaring in hebben want een slechte naam en klantenverlies gun ik natuurlijk niet.

Toegevoegd na 5 minuten:
ps.

Natuurlijk wel met het plan om het als een persoonlijke brief te versturen met een titel; "vertrouwelijk" erop. Aan de buitenkant natuurlijk niet te zien dat het van een erotische webshop afkomstig is.

11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Het is belangrijk dat die post zoals je zelf ook al aangeeft in volstrekt neutrale (blanco envelop) verpakking wordt verzonden zodat niemand er aanstoot aan kan nemen.

Maar dit is ook belangrijk omdat ook de postbezorgers (helaas) niet altijd te vertrouwen zijn. Ik weet uit ervaring dat zelfs meerdere keren (dezelfde) verzonden post kan verdwijnen als die toch aantrekkelijk kan overkomen.

Dus verzenden in blanco envelop zonder verdere opdruk, dus beter niet vertrouwelijk er op vermelden, maar vlak boven de adressering, persoonlijk vermelden.

Verder denk ik dat het verstandig is om eerst in een e-mailbericht de klanten te vragen of zonder meer promoties e.d. kunnen worden verzonden want ik kan me voorstellen dat klanten die geen toestemming hebben gegeven in verlegenheid kunnen worden gebracht omdat een partner of kinderen (nietsvermoedend) de post open zouden kunnen maken.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist. VRAAG ze eerst of ze het willen en stuur alleen naar de mensen die aangegeven hebben dit te willen hebben dan stoot je niemand voor het hoofd.
Richardvdm
11 jaar geleden
Allemaal bedankt voor jullie antwoord / mening. Zelf besluit genomen om reclame via post achter wegen te laten.

Andere antwoorden (3)

Ja, dat kan. PABO doet dat al jaren.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen als je dit zelf aangeeft bij de PABO.
Richardvdm
11 jaar geleden
Precies, en dat is ook vaak een abonnement. Bij mij is het enkel een bestelling en geen lidmaatschap, daarom zit ik in dubio.
Hoi,

In principe is dat volkomen legaal, zolang het erotisch en geen pornografisch materiaal betreft.
Wel zou ik heel voorzichtig zijn zeker met persoonlijk geadresseerde aanbiedingen omdat niet iedereen hiervan gediend is. Als het bestaande klanten betreft zal dit niet veel problemen opleveren maar als ik ongevraagd aan mij persoonlijk geadresseerd erotisch materiaal opgestuurd krijg zou dat mij persoonlijk wel irriteren en bij herhaling zou ik wellicht een negatief verhaal over je op internet plaatsen.

Echter ondernemen is gokken (risico lopen dat het anders uitpakt als gewenst) en niemand kan het effect van jou marketingplannen voorspellen.

Doe wat je denkt dat succesvol is maar realiseer je dat als je persoonlijk adresseert dat nare gevolgen kan hebben omdat niet iedereen zo ruimdenkend is.

In ieder geval veel succes gewenst!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is legaal maar of dat de klanten er op zitten te wachten is vraag 2.

Verzend dergelijk zaken altijd in een gesloten verpakking zodat de postbode en alle andere personen niet kunnen zien wat de inhoud is, er zal dan minde verdwijnen en personen kunnen er dan ook geen aanstoot aannemen.

Verwittig ook je klanten van te voren en vraag of ze er niets op tegen hebben dat het op hun huisadres aankomt, het is mogelijk dat het persoon niet wenst dat zijn partner het niet mag weten van dit soort zaken.