Wat is beter: een all-inn-prijs of een prijs per persoon?

Ik ben bezig met een arrangement samen te stellen, echter vroeg ik me af wat beter is; om een all-inn-prijs te maken (ongeacht de groepsgrootte) of een prijs per persoon?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Klanten vinden een all in prijs het prettigst en meest duidelijk..Ze weten dan direct,zonder gereken,wat ze kwijt zijn.Men wil niet apart hoeven uitrekenen wat ze totaal kwijt zijn maar dit in een oogopslag zien(en begrijpen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat beter is weet ik niet, maar ik heb me er altijd over verbaasd als we op familie weekend oid gaan dat je dan vaak per persoon betaalt ipv. per accomodatie. Mijn idee is, je huurt een plek af en of je dat nu met 10 of 20 man doet, dat maakt niet uit, hoogstens in waterverbruik maar dat kan je natuurlijk gewoon bereken per maximale aantal gasten.

Stel dat 10 mensen je 20 mans plek bezoeken dan vang je veel minder dan dat 20 man je plek bezoeken. Als je een vaste prijs rekent ben je veel zekerder van je inkomsten, als het een gewilde accomodatie is iig.

Toegevoegd na 38 seconden:
Mijn logica zegt dus all-in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nadeel als klant is dan wel dat wanneer je niet met je groep tegen het maximum aantal van het all-in arrangement zit het wat kan voelen alsof je bekocht wordt. Daarbij; wanneer je een prijs maakt: x voor kamer + y per volwassene +z per kind iod is dat niet eens zo heel veel werk voor een gast om uit te rekenen en je hoeft niet het idee te krijgen dat je teveel betaalt als je met minder bent.
Daarbij gaat toeristenbelasting voor zover ik weet per persoon... Dus het lijkt mij dan dat je ofwel als gast teveel betaalt voor die toeristenbelasting, of als aanbieder drukken grotere groepen je winst of je moet alsnog die belasting apart gaan berekenen en zit je alsnog met een rekensom...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gevoel zou ik dus niet hebben, aangezien ik weet dat ik met het nemen van minder dan het maximale aantal mensen nog steeds de hele accommodatie bezet. Heffen we in Nederland ook toeristenbelasting dan, ik weet niet of we hiet wel of niet over Nederland praten natuurlijk maar ik dacht dat dat vooral een Frans ding was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja.. ook in Nederland heffen we toeristenbelasting. Iig dat was nog toen ik voor mijn studentenvereniging een kamp organiseerde. Dus toch nog zeker in deze eeuw :) Bij mijn weten doen alle steden dat. Je maakt immers gebruik van de faciliteiten van de gemeente (riolering, straten ed.) zonder dat je als ingezetene de gemeentelijke belastingen betaalt. De toeristenbelasting staat meestal wel op de gespecificeerde rekening van hotels en campings ed.