Waar kan ik heen met een idee voor op de markt?

Ik heb al een tijd een idee, maar ik weet niet waar ik heen moet om het op de markt te zetten als mijn eigen product, ik wil natuurlijk niet dat iemand met mijn idee er van door gaat

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/financien-werk/ondernemers/origineel-idee-product-mee-markt.59775 Kijk nu eens eerst naar de vragen die hierover al gesteld zijn.
Er zitten echt goeie tips tussen. Gerelateerde vragen
■Als je een goed origineel idee hebt voor een product om mee op de markt te gaan, hoe regel ik dit het beste?
■stel dat ik een idee heb, waar kan ik dan mee heen?
■stel, ik heb een idee om een product om de markt te brengen middels promo mensen, waar leg ik patent op, produkt, promo of de personen?
■Als ik een goed idee heb, waar kan ik dan het beste heen voor zo veel mogelijk profit?

Antwoorden (4)

Ik heb ook een tijd geleden een soortgelijke vraag gesteld en geen bevredigend antwoord gekregen. Ik weet niet of dat programma het beste idee van nederland nog bestaat, maar dit zou een mogelijkheid zijn. Ik persoonlijk vind het niet de manier. Wat je in ieder geval moet doen is de meest logische domeinnaam vastleggen (kost c/a €10,- per jaar. En op 1 of andere manier proberen je idee (+Domeinnaam) te verkopen, of beter verhuren, aan een bedrijf dat het in productie kan nemen. Echter zou ik eerst proberen te checken of er al niet een soortgelijk octrooi bestaat. En wellicht kan je bij een octrooibureau advies inwinnen.
11 jaar geleden
Wanneer je een goed idee hebt, kun je het melden op de site die ik in de krant (Algemeen Dagblad) heb gevonden. Wellicht een optie om de site te bekijken of het iets voor je is.

Succes!

http://www.quirky.com/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet in welke categorie je product valt, maar misschien is het handig om op deze site te kijken? hierbij kun je een podium vergaren voor je product in trekpleister/kruidvat.
www.benelux.aswatson.com/pages/content/S2/10010000000006-10010000000008/onze-ideeendag.aspx

voor het vastleggen van je product zou je patent(octrooi) kunnen aanvragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo; dit is altijd moeilijk, want voordat je het weet gaat een ander met jouw of een afgeleidde van jouw idee er vandoor. Dus je moet redelijker wijs weten wie er integer is en wie je kunt vertrouwen. Veelal is het mogelijk om via de Kamer van Koophandel wat info betreffende een inonnovatie technisch bedrijf te krijgen. Wellicht is dit een weg die je kunt bewandelen. Anderzijds kijk naar gelijke artikelen die al in de markt zijn gezet en zoek eens in de richting van de afnemers van deze artikelen. Zelf heb ik veel aan de KvK gehad, ze hebben ook een site "Hallo" waar je vragen kunt stellen, wellicht daar een gelijke vraag deponeren.

Cork