Is het toegestaan als ondernemer een ander bedrijf te contacteren via de post over je services?

Officieel sta ik niet ingeschreven bij de KvK omdat dit -nog- niet nodig is en ik mijn inkomsten als hobby matig mag invullen bij de belastingaangifte.
(voor zover dit mee zou kunnen spelen bij jullie antwoorden)

Ik zou dus graag bedrijven laten weten dat ik bepaalde services aanbied. Daarom wil ik een commerciële brief sturen met daarbij toegevoegd een flyer en visitekaartje.

Mag dit? Ik weet dat er wel regels liggen op het versturen van e-mails (spam).

Maar hoe zit dit met het versturen van brieven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Helemaal vrij ! Hou het gericht . Liever klein en doeltreffend . En herhaal , en bel evt na bij een aantal mogelijk interessante afnemers . En vraag dan voor een 5 minuten gesprekje . Succes.

Het valt niet onder spam, maar bij Bedrijfscorrespondentie ben je wettelijk verplicht je KvK nummer te vermelden. Succes Toegevoegd na 2 uur: Onder bedrijfscorrespondentie vallen brieven, e-mails, facturen, offertes, brochures, faxberichten en uw website. Reclame-uitingen horen hier niet bij. Verplicht om te noemen De wet schrijft voor dat u in ieder geval uw KvK-nummer noemt. Zo weet uw klant met wie hij zakendoet. Noemt u dit niet, dan riskeert u een boete en kan het ongemerkt vervelende juridische gevolgen hebben voor bijvoorbeeld uw aansprakelijkheid

Bronnen:
www.kvk.nl

Ja, dat mag. De regels over spam gelden alleen voor berichten aan particulieren. Post, email en telefoontjes aan bedrijven zijn helemaal vrij.

Je mag een brief schrijven naar iedereen die je wilt. Het is op geen enkele manier verboden om brieven te schrijven. Maar daar waar ik werkte gooiden wij alles wat maar een beetje naar reclame riekte........onmiddelijk in de prullenbak. Maar natuurlijk is het toegestaan een brief te schijven naar ondernemers om je diensten aan te bieden. Toegevoegd na 3 uur: Wat niet mag is spamberichten versturen. https://www.spamklacht.nl/wat-is-spam/

Bronnen:
Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100