Ik ben me aan het oriënteren op een LCD advertising scherm, maar directe import uit China. Waar moet ik op letten?

Ik ga zakelijk, een LCD scherm met de nodige toeters en bellen importeren vanuit China. Ik maak daarbij gebruik van het platform Alibaba. Daar ik eigenlijk niet iets passends vond binnen Nederland om mijn video filmpjes af te spelen. Nu vraag ik me af, wat ik moet regelen qua documenten om dit te importeren en hoe ik de aankoop boekhoudkundig het meest correcte verwerk, want ik neem aan dat ik dan ook invoerrechten moet betalen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als eerste zou ik goed de status en de activiteit van de leverancier checken. Je zal niet de eerste zijn die zal worden opgelicht via Alibaba.

Verder heb je te maken met invoerbelasting hoe je zakelijk de transactie verwerkt ligt aan je bedrijf. Dit lijkt mij eerlijk gezegd niet de gewezen plek om daar informatie over te vragen. Als je echt niets weet over dat gebied dan zou ik je aanraden om je te laten adviseren door een specialist (boekhouder).