Ik ben gestart met een eenmanszaak. Ik zou soms wat hulp kunnen gebruiken van een 2de persoon. Kan ik een vrijwillige vragen of wat zijn mijn opties?

De eenmanszaak is in kinderanimatie en die 2de persoon zou mee met mij op locatie gaan om de animatie mee te begeleiden of te grimeren of gelijkaardige zaken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt altijd vrijwilligers vragen, maar jij krijgt/verdient eer geld mee en hun niets, willen ze dat ?
ronron1212
12 jaar geleden
Gewoon iemand aannemen en de lasten betalen.

Antwoorden (2)

Je kan natuurlijk mensen vragen vrijwillig mee te doen maar of ze dat willen?
Je kan ook personeel aannemen/inhuren:

Eenmanszaak en personeel

Ook als u een eenmanszaak heeft, kunt u personeel aannemen. De term eenmanszaak zegt iets over de rechtsvorm en niet over het aantal personen dat in uw bedrijf werkt.
zie link voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vrees dat je realistisch moet zijn wat dit betreft
als eenmanzaak zul je dan iemand moeten inhuren

Want geen mens doet het vrijwillig en zeker niet voor langere tijd en een wisselende persoon lijkt met niet handig.
zelf al zou je vrouw/man meedoen juridisch gezien zou zelf die salaris moeten hebben.

dus er iemand bij nemen kost gewoon geld.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zou ook niet echt voor langere tijd zijn maar voor 1 keer om de zoveel tijd. Moet ik deze mensen ergens inschrijven om echt aan te tonen dat zij vrijwillig meekomen zodat als er controle komt ik niet verdacht kan worden van zwartwerk geven.