Waarom stijgen de directe investeringen van bedrijven door mondialisering?

Ik snap niet waarom de directe investeringen (aandelen voor zeggenschap, onroerende goederen, onderlinge leningen binnen een concern) van ondernemingen zouden stijgen ten gevolge van globalisering/mondialisering? Is er iemand die mij dit uit kan leggen, ik zou een snel antwoord erg waarderen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat de aanname niet juist is is . Bedrijven investeren misschien in het sluiten of afbouwen , doen daar afschrijvingen op het sluiten van onnodige regio vestigingen , dus veel Amerikaanse bedrijven hebben GEEN kantoor meer in zeg Amsterdam maar nog wel in Brussel . Veel grote bedrijven sluiten import hoofd kantoren in zeg de landen afzonderlijk maar voegen juist samen . Dus geen positieve investeringen . Maar efficiënter goedkoper . Ja voor middel grote bedrijven was er na de eeuw wisseling wel een gedachte dat ze nu ook makkelijker buiten de eigen grens konden gaan maar nu ? Ja veel grote (Duitse ) auto bedrijven doen goede zaken in zeg China en produceren daar soms ook . En anders om Chinezen bedrijven verkopen hier hun auto's . Vaak oude Europese merken (Volvo , range rover ) de bank wereld heeft wel een enorme internationale vlucht gemaakt (letterlijk en figuurlijk ) rond de eeuw wisseling . Maar alles wat snel omhoog gaat valt nog sneller naar beneden . De internet wereld is echt wereld omvattend daar kan je echt spreken van een mondiale wereld .maar toch willen de overheden daar vat op houden ( Iran , China , Amerika . ) maar echt positieve investeringen door de globalisering nee . Wel efficiënter , goedkoper , en ja wel investeren daar waar de lonen laag zijn maar toch vluchtig want daar stijgen de lonen dan ook weer . Nee de zeggen schap , enz zie niet verbeteren , wel dus meer winst voor grote internationale bedrijven , die minder vestigingen nodig hebben , minder distributie locaties , en nu minder last hebben van (Locale ) regels . Dus makkelijk gezegd is een product voor Frankrijk oké dan zit je in heel Europa goed . Dit is wel kort door de bocht er zijn nog veel regels en uitzonderingen .