Heeft er iemand tips om mijn startkapitaal voor mijn nog op te zetten indoor speeltuin rond te krijgen?

Wie heeft er suggesties of tips.
ik ben al enige jaren bezig om een indoor-speeltuin in Oldenzaal op te starten. Het ondernemingsplan is klaar en onder tussen het marktonderzoek ook. nu krijg ik van de bank maar geen lening omdat er in het verleden veel mis is gegaan met andere indoor speeltuinen.
De banken zijn tevreden over mijn ondernemingsplan, maar toch zijn ze niet bereidt om een lening te verstrekken.
Heeft er iemand tips.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je je hoofdvraag ook als echte vraag stellen?

Antwoorden (4)

Zoek een goede sponsor en een rijke vennoot. Met meer eigen geld, maak je meer kans bij de banken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je het ook al bij de Rabobank geprobeerd? Deze bank is namelijk gespecialiseerd in leningen aan (beginnende) bedrijven en hebben bij een goed ondernemingsplan vaak een positief bericht over het verstrekken van een lening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat t vooral handig is om te weten waarom het fout gegaan is bij andere speeltuinen.
Ik heb regelamtig berichten gelezen en gehoord dat t wel eens mis ging mbt agressie naar personeel.
En het idee dat ouders/verzorgers hun kinderen achter lieten alszijnde een soort oppas centrale terwijl in de meeste gevallen er een meerderjarige bij de kinderen,het kind moet blijven die de indoor speeltuin bezoekt.

Toegevoegd na 9 minuten:
kan je er geen buitenschoolse opvang aan koppelen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmm, als de bank je geen lening wil verschaffen geeft dat meestal aan dat het risico te groot is voor hun, en dat ze dus niet verwachten dat de exploitatie van je bedrijf voldoende is om het door hun geinvesteerde geld terug te krijgen. Het kan echter ook zijn dat je eigen aandeel (je eigen vermogen) dat je in de zaak wilt steken onvoldoende is.
Ik heb dit zelf ook gehad met het beginnen van mijn bedrijf.
Ik heb via een omweg alsnog mijn financiering rond kunnen krijgen waardoor de bank wel wilde financieren. Mag hier helaas geen reclame maken hiervoor, dus als je een manier weet om met elkaar in contact te komen kan ik je misschien op weg helpen.