Kunnen twee bedrijven precies dezelfde kamer van koophandel nummers en btw nummers hebben?

Ik wilde iets bestellen op het internet maar zie dat het kvk nummer pecies hetzelfde is als een ander bedrijf(het btw nummer ook) ik vraag mij af hoe dit kan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8K

Het beste antwoord

Ja dat kan wel ! Bij een eenmanszaak (kan wel personeel hebben ) waar de eigenaar diverse activiteiten heeft . Bij een bv wordt het laster dan moet het van uit de zelfde bv worden ondernomen . En dan kloppen vaak de activiteiten omschrijving in de oprichting clausules niet ! Pas op . Bij diverse bv met holding er boven heeft iedere bv een eigen Btw nr . Ook al wordt er fiscaal gemiddeld . Ja het kan wel , indien de eigenaar een natuurlijk persoon is (dus geen rechtspersoon BV of N V is ) dus een meneer kan een schoenen zaak hebben en op internet zeg een sport zaak . Maar let op met wie je zaken doet , een btw nr , een inschrijving KVK zegt niks over de betrouwbaarheid . Be aware .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dan zijn het geen twee verschillende bedrijven toch? Het valt dan toch onder 1 ingeschreven bedrijf bij de KVK?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een natuurlijk persoon kan meer activiteiten ontplooien en een BTW nr gebruiken . Bij de kamer vkh ingeschreven staan onder 1 dossier nr met neven activiteiten , of ze doen gewoon diverse activiteiten onder 1 inschrijving . Of dat formeel juist is mogelijk niet ?! Maar het gebeurt ! Waarom , per inschrijving kosten . Bij een BV is het eigen lijk het Zelfde maar daar moeten de activiteiten in de oprichting statuten min of meer omschreven staan . Maar of dat altijd klopt !? Dus let op met wie je zaken doet . De vraag is of dat kan ja dus .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
thanks

Andere antwoorden (4)

Nee dat kan niet. De enige manier is dat het uit het zelfde bedrijf komt, dus twee bedrijven die onder hetzelfde "grote bedrijf" vallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen, het is één en hetzelfde bedrijf met verschillende handelsnamen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dit kan niet. Ga maar eens naar de site van de KVK en vul in de zoekbalk het KVKnr in. Je krijgt dan de naam van het moederbedrijf (waarschijnlijk dus geen van de 2 namen die je op die 2 sites hebt gezien)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor je mag als 1 bedrijf verschillende handelsnamen hebben die vallen dan onder 1 KVK nummer
Bevoorbeeld ijsblokhandel Janssen als bedrijf en als handelsnaam ijsblokjes of de ijsblokstunter.nl dit zijn dan zeg maar bijnamen van het bedrijf