Hoe zie ik de K/W als ik naar de AEX INDEX kijk?

bijv, www.belegger.nl -> koersen -> amsterdam
krijg je die pagina ervoor hoe zie ik dan de K/W?
Koers winst verhouding?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K

Antwoorden (4)

Op de meest gratis beleggingssites is dit niet terug te vinden. Als je een binck account o.i.d. hebt, kan je het daar gemakkelijk vinden. Je het ook zelf eenvoudig uitrekenen.
Winst / aantal aandelen. Deze gegevens zijn vaak makkelijker te vinden.

Als je het van 1 of 2 specifieke aandelen zoekt, laat dan even weten welke en dan kijk ik het even voor je na..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ehmm. najaah ik heb daar morgen een toets over maar we moeten dat dus zien op die site of die van de www.iex.nl en ik weet nog niet welk aandeel maar heel veel kunnen het daarop zien en schrijven en gewoon over ofzo zonder uit te rekenen. maar kan het ook open of laatst zijn een van die 2?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.iex.nl/content/?id=streamingKoersen_AEX
is het dan die eerste? onder koers? en dan gewoon bij een aandeel maakt niet uit welke maar is dat dan de k/w?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Gast12121, Ga naar IEX en klik aan de linkerzijde de button "AEX vertraagd". Daar kies je uit de lijst het gewenste aandeel. Kijk onder tabblad "research". Hier staat in de lijst de K/W. Zie bijvoorbeeld Aegon:
http://www.iex.nl/Stocks/research.asp?Id=11754 Succes morgen!
Op iex.nl klik je op een aandeel waardoor je de uitgebreide info pagina bereikt. Vervolgens ga je naar kopje reserach. Helemala onderaan staat de k/w verhouding:

http://www.iex.nl/Stocks/research.asp?Id=11755
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De koers winst verhouding van een index is zeer moeilijk te berekenen. Niet elk aandeel in de index heeft dezelfde weging. Ik zou de vraag op het IEX forum stellen als ik jou was. Daar zitten alle hobby en beleggings experts!
Zeker weten dat je daar het antwoord krijgt wat je zoekt.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De koers/winstverhouding geeft de relatie weer tussen de koers en de winst per aandeel. Een lage koers-winstverhouding kan erop wijzen dat het aandeel relatief goedkoop is. Echter, het kan ook inhouden dat de winst dit jaar toevallig hoog is ten opzichte van de in de toekomst te verwachten winsten. Normaal gesproken is tussen de 10 en de 17 een standaard koerstwinstverhouding. Daar onder is of het aandeel ondergewaardeerd of neemt de winst van het bedrijf af.
Boven de 25 heeft het bedrijf een zeer gezonde toekomst, of het betekent dat het aandeel overgewaardeerd is.
Uit het bovenstaande blijkt maar weer dat de huidige beurs zeer van invloed is op de k/w.