Hoe mag ik de kilometers vergoeden van een rij-instructeur in loondienst die zijn eigen auto meeneemt?

Een rij-instructeur rijdt ongeveer 150-200 km per dag met zijn eigen auto, op welke manieren mag ik als werkgever deze vergoeden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat kan je doen door € 0,19 per kilometer belasting vrij of door meer te betalen alleen moet je over alles wat je meer betaald dat opgeven aan de belasting en moet je belasting inhouden.

Aan werknemers in loondienst mogen de zakelijk kilometers vergoed worden. Tot 0,19 km belasting vrij en daarboven zijn het inkomsten voor box 1 van de inkomstenbelasten en volkverzekeringen. Indien er onder de 0,19 vergoed wordt dan is kan het restant via loonbelasting uitgeruild worden. Dit kan 5 jaar nog met terugwerkende kracht. Zeker voor de uitruil is die 5 jaar interessant.

Ik mis nog iets in de bovenstaande antwoorden en dat is dat er een rittenlijst bijgehouden moet worden om het aantal vergoedde km's te verantwoorden in de administratie

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100