Hoe mag ik de kilometers vergoeden van een rij-instructeur in loondienst die zijn eigen auto meeneemt?

Een rij-instructeur rijdt ongeveer 150-200 km per dag met zijn eigen auto, op welke manieren mag ik als werkgever deze vergoeden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat kan je doen door € 0,19 per kilometer belasting vrij of door meer te betalen alleen moet je over alles wat je meer betaald dat opgeven aan de belasting en moet je belasting inhouden.
ronron1212
11 jaar geleden
Aan werknemers in loondienst mogen de zakelijk kilometers vergoed worden. Tot 0,19 km belasting vrij en daarboven zijn het inkomsten voor box 1 van de inkomstenbelasten en volkverzekeringen.
Indien er onder de 0,19 vergoed wordt dan is kan het restant via loonbelasting uitgeruild worden.
Dit kan 5 jaar nog met terugwerkende kracht. Zeker voor de uitruil is die 5 jaar interessant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik mis nog iets in de bovenstaande antwoorden en dat is dat er een rittenlijst bijgehouden moet worden om het aantal vergoedde km's te verantwoorden in de administratie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een rittenlijst geldt volgens mij niet voor een rijschool, alleen voor taxi's. Een kilometeradministratie kan ik mij wel iets bij voorstellen... Mag je afspraken maken voor vergoeding per gereden uur, bijvoorbeeld 23 km per uur (maal 0.19ct)?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kmadministratie is het woord ja, kon er even niet opkomen ;) dat bedoel ik. Als je dat soort afspraken wilt maken, omdat het ondoenlijk is om een goede administratie bij te houden in dit geval, dan kun je contact opnemen met een belastinginspecteur en dit hem voorleggen. Alleen een belastinginspecteur mag afspraken met je maken die buiten de standaardregels omgaan in bijzondere situaties naar redelijkheid en billijkheid