Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe mag ik de kilometers vergoeden van een rij-instructeur in loondienst die zijn eigen auto meeneemt?

Een rij-instructeur rijdt ongeveer 150-200 km per dag met zijn eigen auto, op welke manieren mag ik als werkgever deze vergoeden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
973

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dat kan je doen door € 0,19 per kilometer belasting vrij of door meer te betalen alleen moet je over alles wat je meer betaald dat opgeven aan de belasting en moet je belasting inhouden.
(Lees meer...)
ronron1212
11 jaar geleden
Aan werknemers in loondienst mogen de zakelijk kilometers vergoed worden. Tot 0,19 km belasting vrij en daarboven zijn het inkomsten voor box 1 van de inkomstenbelasten en volkverzekeringen.
Indien er onder de 0,19 vergoed wordt dan is kan het restant via loonbelasting uitgeruild worden.
Dit kan 5 jaar nog met terugwerkende kracht. Zeker voor de uitruil is die 5 jaar interessant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik mis nog iets in de bovenstaande antwoorden en dat is dat er een rittenlijst bijgehouden moet worden om het aantal vergoedde km's te verantwoorden in de administratie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een rittenlijst geldt volgens mij niet voor een rijschool, alleen voor taxi's. Een kilometeradministratie kan ik mij wel iets bij voorstellen... Mag je afspraken maken voor vergoeding per gereden uur, bijvoorbeeld 23 km per uur (maal 0.19ct)?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kmadministratie is het woord ja, kon er even niet opkomen ;) dat bedoel ik. Als je dat soort afspraken wilt maken, omdat het ondoenlijk is om een goede administratie bij te houden in dit geval, dan kun je contact opnemen met een belastinginspecteur en dit hem voorleggen. Alleen een belastinginspecteur mag afspraken met je maken die buiten de standaardregels omgaan in bijzondere situaties naar redelijkheid en billijkheid

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding