kan ik op landbouw grond ook schaal dieren kweeken of is dat een anderen vergunning?

op een biologieles manier in vijfers.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

De bestemming "landbouw " betekent, het kweken van aan de grond gebonden agrarische gewassen.
Het kweken in water is niet aan de grond gebonden.
Dus zal je daar een aparte vergunning voor nodig hebben.
Ook zit je met het afval water, dat je moet lozen.
Ook hier zitten vergunningen/ ontheffingen aan vast.

Technisch gezien, zit je ook met nieuw water, het toevoegen van zout bij veel regenval en het toevoegen van zoet water bij veel verdamping en het verversen van water, nodig om alles gezond te houden.
En het hebben van stroom voor de pompen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor zover ik het weet en geleerd heb op school vroeger, komen schaaldieren uit de zee en kun je ze dus niet kweken op landbouwgrond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De term landbouw is wettelijk gezien niet correct, het dient agrarisch te zijn en ja daar mag men ook aan veeteelt doen, dus ook aan kweken van schaaldieren.

Of men daar een vergunning voor krijgt is weer afhankelijk van het gebied en de hoeveelheid bebouwing in de directe omgeving, ook de aanwezigheid van riool en de capaciteit van het riool is in deze van belang.