Mag je bestaande klanten een wervingspremie aanbieden als ze nieuwe klanten aandragen?

In de vorm van contant geld?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je mag klanten contant geld geven. Wettelijk is dat niet verboden. Dit gebeurt meestal door korting te geven.

Marketingtechnisch wil je zowel bestaande als nieuwe klanten binden. Door geld weg te geven bind je ze niet. Ze kunnen dat geld ook in een andere winkel uitgeven. Door korting te geven op een volgende aankoop of een waardebon wel.

Als je geen producten levert, maar diensten kan je korting geven op de dienst. Bij een nieuw project van zoveel uur, x uur gratis.