ik krijg op zondag 125% uitbetaald maar ik hoor 200% te krijgen, wat te doen?

Mijn baas (van een weekendbaantje) houd al zijn werknemers al 4 jaar lang voor de gek. Omdat we op zondag 200% horen te krijgen maar we krijgen maar 25% meer. In onze coa staat ook dat we 200% horen te krijgen. Daarom willen we met zijn alle een gesprek aangaan met onze baas. Is er een persoon of stichting/groep die zich in dit soort zaken is gespecialiseerd is en ons hierbij kan helpen? Om bv mee te gaan als we dat gespek hebben. Mijn baas houd zich volgens mij wel aan meer regels zich helemaal niet?!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Onder welke CAO val je? Het is namelijk niet gebruikelijk om op zondag 200 % te verdienen. Normaal is 125% en zoals boven ook al is genoemd op feestdagen 200%. Als het echt in je CAO staat wil ik graag weten in welke sector. Als ik dan op zondag werk, verdien ik het dubbele, lekker snel verdient!

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik heb jullie cao gelezen, en voor de zondag geld idd een toeslag van 100%. Naar de OR of de personeelsvertegenwoordiger dus, of de vakbond inschakelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik werk in een supermarkt

Andere antwoorden (2)

Het zou fijn zijn als er 1 iemand van jullie lid is van een vakbond. Deze helpen in deze. Maar je spreekt van een weekendbaan dan denk ik dat je ook nog niet zo oud bent en ik weet me te herinneren dat een vakbond ook kindere tot een bepaalde leeftijd helpt. Dus misschien op deze manier. Anders met de hele groep een gesprek aanvragen met de baas. Je kunt na een gesprek altijd beslissen wat je vervolgstappen zijn. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
200 % is voor feestdagen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In me coa staat ook op zondagen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
COA is iets heel anders dan een CAO
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet zo achterbaks aub, typen op je mobiel is een schone zaak
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Achterbaks is stiekem.
Dat COA is iets heel anders is dan een CAO is niet stiekem.