Is er een alternatief voor de TNT-pakketzegels (Post.nl) als je niet via internet privacy gegevens wilt weggeven?

Van een op andere dag kun je geen pakketzegels meer kopen bij postagentschappen. Nu alleen nog via internet (post.nl), waarbij je tal van privacygegevens moet achterlaten. Je kunt er gif op innemen dat die gegevens voor grof geld doorverkocht worden en je mailbox binnen de kortste tijd volstroomt met spam. Griezelig. Wat zijn goede alternatieven, waarbij je toch je zending kunt blijven volgen via een soort tracktrace?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je zo achterdochtig bent, kun je het beter zelf brengen, denk ik. Wat is er fout n een afzenderadres ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ehm een e-mailadres wordt niet altijd voor zulke dingen gebruikt, je bent inderdaad nogal wantrouwend. Ik heb mijn mail al voor heel veel dingen achtergelaten want je kan wel inschatten waar dat vertrouwd is of niet. tip voor als je het toch niet vertrouwd: maak een soort tweede mailadres aan waarin je al dit soort dingen doet, heb ik ook, daar maakt het mij geen donder uit dat er spam inkoopt, in 1 klik verwijderd ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, anderen doen dit al veel langer zo en er was echt wel over geklaagd als postnl die gegevens doorverkoopt. hjth: ik denk niet dat het alleen over mailadressen gaat hier? De zegels zullen toch bezorgd moeten worden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag of ze bij het agentschap speciaal een mapje met 5 of 25 pakketzegels willen bestellen.. Kun je ze thuis invullen.. Maar moet je alsnog heen om in te laten scannen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Roofje, dat gaat nu helaas niet meer. Vandaar mijn vraag.

Antwoorden (2)

Bij het postkantoor je pakje brengen en daar afrekenen, dan hoef je geen gegevens op te geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een goed alternatief is tóch gebruik te maken van internet maar (speciaal voor dit soort doelen) via een gratis service een e-mailadres aan te maken. Zoals bij het (vroegere) Hotmail dat nu via www.outlook.com te bereiken is. Of via Gmail. Er zijn er nog veel meer. Je logt in op die site wanneer je wil weten of er iets van die organisatie binnen is en voor de rest doe je er niets mee. Dat het dan in de tussentijd volgespamd wordt, is dan niet bezwaarlijk want de reclamerommel komt niet binnen in de mailbox op je eigen pc.
Computoon