Eigen bedrijf. Hoe te beginnen?

Als ik zoek op Google, of kijk op de site van KvK, is het me toch niet helemaal duidelijk.

Ik heb een idee voor een bedrijf. Nog niks uitgewerkt, maar in grote lijnen heb ik het in mn hoofd.

En nu?
Wat is de eerste stap?
Hoe weet ik of het een haalbaar plan is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Zet op papier wat je wilt en ga dan naar de startersdagen van de KvK. Een site is allemaal leuk, maargewoon naar toe gaan maakt het allemaal duidelijker.Daar hoor je wat je moet hebben/doen. plan van aanpak, marktonderzoek jij kunt wel denken dat je een agt in de markt hebt ontdekt, maar is dat werkelijk zo? budgetbepalen.
11 jaar geleden
Zoek een coach die je kan begeleiden en zelf of mensen kent in de branche waarin je wilt gaan verkopen. Leg je plan, als je dat af hebt, voor aan banken, ook al heb je niet direct financiering nodig, zij kunnen vaak ook goede tips geven.

Volg een traject voor startende ondernemers, waarin je je plan uit kunt werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zegt het zelf al: eerst bekijken of je plan wel haalbaar is(financieel, genoeg vraag/weinig aanbod, (in)directe concurrenten etc...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo,

Je wilt weten of het haalbaar is om het idee dat je hebt, uit te voeren en welke stappen je daarvoor moet zetten. Ik adviseer je om een ondernemingsplan op te stellen. Daarin geef je aan wat je idee is en hoe je dat gaat uitvoeren.

Besluit je om daadwerkelijk te starten met een onderneming? Bij de startersdagen van de Kamer van Koophandel en de Belastingdienst krijg je informatie over wat daar bij komt kijken. Op http://bit.ly/L9k4al vind je de data en locaties van de startersdagen. Op http://bit.ly/LOl1UF lees je met welke regelingen van de Belastingdienst je te maken krijgt bij het starten van een onderneming.

Ook kun je een startersgesprek met de Belastingdienst aanvragen. Dit kan via de BelastingTelefoon 0800-0543, kies voor optie 2.

Met vriendelijke groet,

Feroz
Webcareteam Belastingdienst