Regels met betrekking op vestigingseisen zijn een aantal jaren flink versoepeld. Ik denk dan ook dat dit een zgn. 'vrij beroep' is en de term niet beschermd.
Iedereen die 'denkt' het een beetje te kunnen of een LOI cursus heeft gevolgt, kan aan het werk.
Dit gebeurt bij vele beroepen. (neem bijvoorbeeld bruidsfotografie). Nadeel is dat er vaak wildgroei ontstaat. In dat soort gevallen zie je dat de branche zelf een soort van 'clubje' opricht om kwaliteit te waarborgen. (branchvereniging). Behalve het voordeel van kwaliteitbewaking heeft dat natuurlijk ook wat nadelen. Zo werkt het vriendjespolitiek en een te grote menging in bedrijfsbeslissingen in de hand. Dit omdat de leden vaak branchgenoten zijn en derhalve niet objectief.