kun je als zzp er als je tijdelijk geen opdrachten meer hebt tijdelijk bij een uitzendbureau gaan werken? om toch wat inkomsten te hebben.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (3)

In theorie zou het moeten kunnen. In de praktijk kan het riskant zijn, omdat u dan onder twee fiscale regimes tegelijk valt. U kunt hierover overleggen met de belastingdienst, maar ook hun verzekering dat het goed gaat, is niet voldoende.
Misschien kunt u met het uitzendbureau afspreken dat ze u niet in dienst nemen, maar u alleen opdrachten geven, zodat u zelfstandig blijft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat kan zonder meer.

Houd wel rekening met het dat als u niet meer aan het urencriterium komt, dat bepaalde ondernemersaftrekken komen te vervallen. Bij een lage winst zal dit niet veel schelen, maar bij een hoge winst heeft een beetje bijklussen al snel fiscale gevolgen. Daarbij heeft het missen van het urencriterium ook gevolgen voor de mogelijkheden voor de pensioenopbouw. Zo kan u geen gebruik meer maken van de Fiscale oudedagsreserve (FOR).

Het advies is dus dat als u het urencriterium niet gaat halen vanwege het bijklussen, dat u eerst eens gaat rekenen of langs uw boekhouder gaat.

Toegevoegd na 27 seconden:
Dat gezegd hebbende, gaat u het urencriterium sowieso niet halen vanwege de marktomstandigheden, ga er dan voor!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil net zeggen: in het belastingplan 2012 staat nog altijd het urencriterium opgenomen, dus als vraagsteller dit jaar nog geld bij wil verdienen dan moet hij/zij daar wel degelijk rekening mee houden.
Ja hoor ik ben naast zzp-er ook in loondienst voor een aantal uren. Dat is geen probleem. Beter is het om te kijken hoe je meer opdrachten kunt binnenhalen en je aandacht op je bedrijf te blijven richten. Er zijn altijd punten die je kunt verbeteren zoals je vindbaarheid in de zoekmachines (SEO), je netwerk uitbreiden, social media inzetten etc. Succes!