kan je in een gewoon rijhuis een kado winkeltje starten? zo ja welk diploma's heb je nodig ?

ik wil graag zelfstandig beginnen maar heb enkel een getuigenschrift van bedrijfsbeheer verder niets om een leuk gezellig winkeltje op te starten in een dorp ... bij verdere opzoekingen zou het een goede zaak zijn want er is geen dichte winkel in de buurt...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je moet een vergunning hebben van de gemeente, grote kans dat je die niet krijgt, omdat een woonhuis niet bedoeld is voor een winkeltje en dus niet past binnen het bestemmingsplan.
Je hebt geen diploma's nodig voor het soort winkel dat jij wil beginnen, al is het wel makkelijk als je je eigen administratie bij kunt houden.
Je moet je, als je een vergunning krijgt, ook inschrijven bij de Kamer van koophandel.
Informeer eerst bij de gemeente en daarna bij de Kamer van koophandel, wat je mogelijkheden zijn.