Stemmen supermarkten hun acties met elkaar af?

Zodat de c1000, AH, Plus enz. niet tegelijkertijd soortgelijke voetbalplaatjes-, glaswerk- of filmweekacties hebben.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je met "op elkaar afstemmen" bedoelt, dat ze in onderling overleg acties gaan plannen, dan is dat natuurlijk niet zo. Maar supermarkten houden elkaar heel goed in de gaten. Je zult je vast nog wel kunnen herinneren dat toen AH als eerste met de Euroweken begon, Super de Boer en Plus daar direct op inspeelden en met precies dezelfde actie begonnen. Hetzelfde geldt voor voetbalplaatjes, muppets en winkeltje spelen, zoals nu bij AH. Die actie is zo'n succes (alle bijkomende spullen die je kunt kopen zijn al uitverkocht) dat de andere supermarkten wel moeten reageren, want anders kost het ze teveel klanten. Je kunt er zeker van zijn, dat als Plus volgende week met een actie komt "iedere 100e klant gratis boodschappen", dat andere supermarkten met soortgelijke acties komen. Hieronder 2 links, om wat meer inzicht te krijgen in dit soort acties. Je kunt daar lezen en zien, dat het niet alleen reageren op elkaar is, maar ook de "zwakke" maand januari. http://jeugdjournaal.nl/item/333290-grote-spaaracties-supermarkten.html http://www.rnw.nl/nederlands/article/spaaracties-supermarkten-kinderen-bepalen-het-succes Overigens doen lang niet alle supermarkten mee met dit soort acties. Jumbo, Dirk, Aldi en Lidl leggen het accent op lage prijzen, en dan is er geen ruimte voor dit soort acties omdat die uiteindelijk altijd in de prijzen verwerkt moeten worden.

Acties komen vaak wel gelijktijdig. Als er. Een WK voegbal aankomt, weet je vooraf al dat er vast een supermarkt met voetbalplaatjes aankomt. Een andere supermarkt spreelt daar weer op in door een ander product (bijvoorbeeld wuppies) te geven. Omdat ze uiteindelijk allemaal roepen: "KOOP BIJ MIJ!!"

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100