Is een contract rechtsgeldig als deze "in opdracht van" getekend is?

Ik wil graag onder een contract uitkomen en heb deze helemaal doorgespit. Ik kom 2 dingen tegen die misschien gunstig voor mij kunnen zijn: Het contract is i/o getekend en niet door de persoon zelf. 2: het opzegtermijn van de franchiseGEVER is 3 maanden en die van mij (de franchiseNEMER) is 1 jaar. Mag dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.6K

Antwoorden (2)

Als er in het contract i/o staat voor de getekende naam dan heeft deze in opdracht mogen tekenen en wordt dus aangegeven.

Als er in het contract staat 3 maanden van zijn kant kan het van jou kant toch nooit 1 jaar zijn dat is veel te lang en onrechtvaardig. Het kan wel zijn dat je een jaarcontract hebt die op deze datum zal aflopen maar dan nog kan je opzeggen, als je de wettelijke opzegtermijn in acht neemt van de werkgever.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja als het onbepaalde tijd is, en staat echt zo in het contract dat is dit bindend. En kan je hier niet zomaar onderuit. Dan zal je contractbreuk moeten plegen en ook zullen hier voorwaarden in je contract staan.
Ja dat mag. We hebben het hier over een franchise contract. Dit zijn bedrijfsmatige onderlinge afspraken waar je niet zonder meer onder uit kan. Dat er zulke grote verschillen in opzegtermijnen zit komt omdat de franchise gever vaak ook veel moet investeren in de winkelformule (of wat dan ook waar je franchise van bent).
Het zijn ook vaak nog meerjarige contracten.
Het is logisch dat ze hier ook aan willen verdienen.
Deze termijnen stonden in het contract of in de voorwaarden toen je deze hebt getekend en zijn dus bindend. En i/o tekenen maakt niet uit, deze persoon is dan bevoegd om in naam van te ondertekenen.