Mag je zomaar je hotelkamer huur verdubbelen.. i.v.m het sluiten van de luchthaven?

Er was vanavond een man die huurde gisteren een hotel kamer voor 200 euro ( al veel) en moest vandaag voor de zelfde kamer 400 euro betalen.... mag dat?
i.v.m het sluiten van schiphol natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schandalig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schandalig.maar wel een compliment voor alle mensen die Particuliere slaapgelegenheid aanbieden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De één zijn (d-)nood is de ander zijn brood, maar het is wel schandalig natuurlijk. Overigens hoorde ik ook van iemand die spontaan onderdak had geboden aan een 'gestrand stel' op Schiphol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de Europese autoriteiten moeten vliegtuigmaatschappijen inspringen voor passagiers, wanneer zij geen slaapplaats kunnen bemachtigen. Kan deze man dan geen hotelkamer verkrijgen via de luchtvaartmaatschappij? Kamers aan woekerprijzen aanbieden riekt inderdaad naar geldklopperij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wordt nog gekker : ik zie net op BBC1 (zondagochtend, 1/2 12), dat Eurostar, de trein tussen Calais en Engeland, de prijzen voor een enkele reis verviervoudigd heeft...dus gestrande mensen betalen nu meer dan €200, ipv de normale €69 om thuis te komen, als ze gestrand zijn. En Eurostar zegt,'nee, ze zijn níét aan het graaien...'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk dat je als taxi meer gaat vragen.. kan ik mij voorstellen, er schijnen zelfs particulieren te rijden heb ik gehoord maar een trein?
Ik blijf het zot vinden.
Gelukkig is niet iedereen zo en een petje af voor alle mensen die hun huis openstellen voor de passagiers.

Het beste antwoord

Als hij geen reservering had voor vandaag, en de prijs is overnight verdubbeld, kan hij helaas kiezen of delen, hij betaald en slaapt in een schoon bed, of hij weigert en hij slaapt op een veldbedje in de vertrekhal van Schiphol.

Nou hebben mijn vrouw en ik een hotel op de Amsterdamse Prinsengracht, niet groot, maar 37 kamers, 80 bedden.
Normaliter zit ik rond deze tijd voor 3/4 volgeboekt, ik heb extra bedden neer laten zetten in de grotere familiekamers en i.p.v. 3-4 personen liggen daar nu 4-6 personen, voornamelijk ouders met kinderen.
Ik heb de foyer laten volzetten met verse broodjes, soep, koffie en thee en frisdrank ( geen alcohol ).
Oh ja, er zijn schobbejakken genoeg die hun prijs hebben verdubbeld en ik heb horen vertellen zelfs verdrievoudigd, mensen in nood betalen er voor, in een vreemde stad met kids op straat of de vertrekhal van Schiphol is een behoorlijke motivatie om zulks grif te betalen.

Wij hebben zelf naar Schiphol gebeld, met de mededeling dat wij nog 10 kamers vrij hadden vrijdag, maar dat we slechts mensen wilden helpen met kleine kinderen. Oh ja tegen gereduceerd tarief, ben zelfs gezakt naar 75% van de normale gangbare prijs.

Dus, niet alle hoteliers hebben het fatsoen van een kerkrat.
Dat wilde ik even kwijt naar aanleiding van deze vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Super!! Ik ben blij om dit te horen, al een beste antwoord waard.
Ik laat hem wel nog even openstaan :-) maar dat komt goed.
Ik ben blij dat er inderdaad nog fatsoenlijke mensen zijn, zo zou ik zelf ook hebben gereageerd, helemaal goed!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oblomov, jij bent lief. plus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Top man,daar kan menigeen een voorbeeld aan nemen.+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oblomov, je bent een goed mens +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dikke +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweldig dat jullie dit doen!
Je kunt er misbruik van maken, of zoals jullie doen, je hart open zetten voor mensen die buiten hun schuld nu dagen lang rond moeten hangen door die aswolk. Hele dikke + en Chapeau.

Andere antwoorden (6)

Ja, schandalig.
Maar als die man eerst maar voor een nacht gereserveerd en geboekt heeft, dan ben ik bang dat het wel mag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor dat heet marktwerking. De gewijzigde prijs moet natuurlijk ook in de boekhouding terug te vinden zijn en niet als zwart geld in de zakken van de bedrijfsleider.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal wel mogen maar ik hoop niet dat mijn man dat overkomt.
Hij is gestrand in Doha een plaats in Katar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik hoop het ook niet voor jullie, toch blijft het een schandaal.
Dat het gebeurt tijdens een feestelijke iets kan ik begrijpen maar hier kan men geen kant op... veel sterkte want jij moet toch ook op hem wachten :-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je, hij probeert morgen of hij via Rome terug kan komen.
Blijft spannend en sinds vandaag heeft hij eindelijk zijn koffers terug, die waren ze kwijtgeraakt, wat een ellende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Giweda en Pollewop: succes en hoop op een spoedige hereniging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pollewop, Rome is niet gelukt, ze zitten voorlopig nog wel vast in Katar, stoffig en heet, Rome zal aangenamer zijn.
Sterkte ermee. momopoyolo, bedankt.
Ja, dat gebeurt overal. Ga maar eens in Salzburg een hotelkamer boeken in de week van de Festspiele, of in Amsterdam als de Gay Parade er is, of in London tijdens Wimbledon of Ascot....het is natuurlijk niet aardig, om de overmachtsituatie zó uit te buiten, maar hotels hebben het het laatste jaar door de crisis erg moeilijk gehad, dus die krijgen ter plekke $$-tekens in de ogen...wat de gek ervoor geeft, zeg maar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de vraag groot is en het aanbod is klein dan gaat iedereen de prijzen verhogen .
Kijk maar eens bij een evenement daar gaan de prijzen ook omhoog .
Of boek maar eens een vliegreis in de vacantie dan schieten de prijzen ook omhoog .
En kijk dan maar eens naar de hotel prijzen in het hoog en laag seizoen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het asociaal, dit is gewoon misbruik maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja vind ik ook maar waarschijnlijk onder het mom, iedereen doet het wordt het goed gepraat ben ik bang.