Hoe is de balanswaardering bij het geruisloos overbrengen van eenmanszaak naar een andere ondernemer?

Activa Passiva

Pand 500.000 Crediteuren 35.000

Overige activa 100.000 Herinvesteringsreserve 15.000

Kapitaal 550.000

______ ______

====== ======

Het volgende is nog gegeven;

- De waarde van het pand in het economisch verkeer ten tijde van overdracht bedraagt

€ 650.000.-;

- De waarde van de goodwill is € 100.000;

- In de overige activa zijn geen stille reserves aanwezig.

Weet iemand hier hoe is de balans en het eigenvermogen waardeer?

12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Bij een geruisloze overname is deze balans mi correct. Alleen bij een ruisende inbreng moeten de balansposten naar marktwaarde worden aangepast en goodwill worden opgenomen.