Is het legaal om een deel van een map uit google maps te kopiëren en te gebruiken in een boek wat gepubliceerd wordt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Voor de dienst Google Maps en Google earth heeft google een speciaal premission tool. Hierop kan je met een aantal stappen duidelijk zien waar je afbeelding aan moet voldoen en of je de afbeelding mag gebruiken.
Houd er hierbij rekening mee dat Google dit over het algemeen voor commercieel gebruik niet toestaat en voor andere toepassingen het verplicht is de Copyright notice aanwezig te laten. Dit is bij jouw afbeelding niet het geval dus ik verwacht niet die aan de voorwaarde voldoet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de film Crank, worden leuke effecten gebruikt met satellietfoto's. Als je goed kijkt, zie je her en der Google staan.

Hieruit kan ik niet een heel antwoord herleiden, maar wel:
Ja, het is theoretisch mogelijk, want het is een filmproducent gelukt,
Wellicht is een voorwaarde ([om het betaalbaar te houden?]) dat je het Google logo erop laat staan.

Even navragen bij Google dus...!