Hoe kan ik de omzetcijfers van 1 vestiging van de bedrijven Selexyz, Your Health, Deskbookers en Gauchos Grill-Restaurant vinden op het internet?

Ik heb deze omzetcijfers nodig voor een financiele onderbouwing voor de vestiging van potentiele exploitanten in een straat dichtbij het station. Het probleem is dat k niet weet hoe ik aan financiele kengetallen van deze bedrijven kom. Ook loonkosten etc. behoor ik te weten.

mvg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Die informatie is er niet, en zul je ook nergens kunnen vinden. Jumbo of Aldi zou ook dolgraag de omzetcijfers van een AH-filiaal willen weten, als ze in de buurt plannen hebben voor en nieuw filiaal. Het enige wat ze kunnen doen is te kijken naar gegevens die wel openbaar zijn, zoals de jaarstukken van AHOLD. Maar daar hebben ze alleen iets aan voor hun algemene strategie en niets voor het plaatselijke filiaal.

Je zult je financiele onderbouwing op een andere manier moeten invullen. Hoe groot is dat station, hoe is de aanloop, hoe is de demografie in de buurt van het station, en wat zijn de toekomstplannen voor de buurt. En vooral hoe ziet het met de concurrentie? Een 4e broodjeszaak in dezelfde straat is waarschijnlijk niet zo zinvol.

Hooguit kun je zelf bepalen of één filiaal goed loopt of niet, door er eens een paar keer langs te gaan. Als klanten bij zo'n filiaal in en uitlopen zegt dat best iets over de omzet van zo'n filiaal, en als de verkopers daar altijd buiten sigaretjes staan te roken, zegt dat ook iets over de omzet.